question mark with speech bubles, vector on the abstract background

5. yaşımıza girmemizle beraber Türkiye’nin en çok okunan Tatil sitemiz Tatilde.org ‘de bazı değişiklikler yapalım istedik. Öncelikli olarak sıkça şikayet gelen tarayıcılara göre bazı ufak farkların olmasıydı. Bu durum özellikle başta Google Chrome olmak üzere bazı tarayıcıların sürümlerinde de gerçekleşiyordu. Her gecen süreçte pazardaki dilimini artıran Chro me’ye önem vermemiz ve bazı değişiklikler yapmamız gerekti. Şu an yukarıdaki gördüğünüz link çubuğunu yenileyip daha işlevsel bir hal aldırdık.

menucubugu

Yukarıdaki gördüğünüz resimdeki gibi yenileme çalışması oluşturuldu. Bu kısımda bazı linklerin yanına da yardımcı resimler eklemeyi düşünüyoruz. Bu konuda yeni grafik çalışmaları yapıldıkça eklenecektir.

Görünümde dizaynı bozduğu düşüncesiyle bir bölümde bulunan Google Reklamlarını başka bir alanada taşımak zorunda kaldık. Artık yazı içlerinde Google reklamları yazının en başında ve en sonunda olacaktır.

Yazılım ve Site Taşınması

5 yıllık zamandır Kanada merkezli sunucularda bulunan Tatilde bir çok sıkıntıya rağmen günümüze kadar Kanada’da ki sunucularını değiştirmedi. Sitenin fazlaca yavaş açılmasının temelinde de sunucuların yeterince kaliteli olmadığından ötürüydü. Kanada’da ki sunucuda bulunan Tatilde.org yeni bir güncelleme ile 1 iş gününü alan zahmetli bir çalışma sonucunda İstanbul’a taşındı. Artık bir kaç saniye içerisinde aradığınız sayfa açılıyor.

Sunucunun güçlenmesiyle beraber sıkıntı yaratan ve uzun makaleleri tekrar yayına aldık. Aynı zamanda çok yorumun olmasından ötürü yavaş açılan sayfalarda getirdiğimiz 5 yorumlu sayfalamayı 10 yoruma çıkarttık.

Google Sıralama Değişikliği

5 yıllık sürecimizde yüzlerce makaleye imza atıp bin sınırına dayandık. Sezonun gelmesiyle beraber geçen seneye göre çok daha fazla ziyaretçi çekmeye başladık. Bu durum sıkıntıları artırmış ve kendi sunucumuzda Tatilde.org merkezli CPU sıkıntısını doğurmuştur. Bunun sonucunda bir süreli kapalı kalan sitemiz 5 yılın 4 yılı ilk sayfada bulunduğu “Tatil” aramasında da çok fazla gerilemiş ve 3. sayfada kendisine yer edinmiştir.

Tatil aramasıyla sitemize ulaşan tatilciler bundan itibaren Tatilde veya Tatilde.org aramalarını kullanarak sitemize ulaşabilirler. Neden bu tarz bir düşüklük olduğunu bilmiyoruz. Editörlerimizle beraber bu konuda araştırmalar yapmayı düşünüyoruz. Her hangi bir ticari faaliyeti olmayan ve hedefi “Sadece Doğrular” prensibi üzerine kurulu tatil sitemizin bu düşüşünü çözeceğimize inanıyorum. Bu tarz sıkıntıların bizleri severek yaptığımız bu işlerden geri almayacağını İnternet’e kazandırılmamış cennet köşeleri sizlerle paylaşacağımızı belirtebilirim.

Esenlikle Kalın…

Tahir Dinç
2006 yılında bu yana tatilcilere gerekli bilgileri aktarmak için açmış olduğumuz Tatilpanosu.net 'de yazarlık yapıyorum. Türkiye'nin en çok okunan "Gezi Rehberi" olmaktan dolayıda mutluyuz. Sizlere faydalı tatil içerikleri eklemek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.