Degerli uyelerimiz hepinizin yeni yilini tatilde org ailesi olarak kutluyoruz, yeni yilin sizlere ve sevdiklerinize mutluluk getirmesini diliyoruz. Oncelik olarak gectigimiz senede dunya uzerinde yasanmis olan global krizin turizmi etkilemesiyle birlikte bircok yonden kayip yasadik, ama tum bu olumsuzluklardan turizm acisindan en az etkilenen ulke biz olduk, elimizde bulunan en buyuk pazarlama avantaji olarak turizm gorulmektedir ve bunda da cok hakliyiz sanirim, fakat bu buyuk avantajdan fazla yararlanamiyoruz nicin turizm girdisinden daha fazla pay alamiyoruz.

2010 yılı umut ediyoruz ki Turizm anlamında rekorların kırıldığı bir yıl olacaktır.

Sanirimki en buyuk yanlis bizde, cunku elimizdekileri pazarlayamiyoruz, en buyuk yanlisimiz bolge pazarlamasini yapamayisimizdan kaynaklanmakta, bakiniz Fransa bile sadece eyfel kulesini ziyaret eden turistlerden milyarlarca dolar girdi sagliyor. Bizim elimizde boyle yerler yokmu saniyorsunuz, tam aksine daha iyileri var, en basta kul yapisindan ziyade dogal olan guzelliklerimiz mevcut, ornek verelim yabancilarin cok onem verdigi Noel Baba’nin dogdugu yer Antalya’nin Demre bolgesinde, fakat bunu bile pazarlayamiyoruz.

yeniyil

Yillardir hep ayni seyleri anlatiyoruz turistlere ulkemizin denizi kumu, tamam anlatalim anlatmasinada daha da anlatmamiz yerler tanitmamiz gereken bolgeler var, bizim elimizde halen bilinmeyen degerler bulunmakta, patara denilen bolgeyi pek turisler bilmez fakat anlatabilsek o guzellikleri bir gosterebilsek daha da cok kazanimlar elde ederiz, mesela kemere gelen turistler kemerdeki tahtali dagini bilmez halbuki tahtali daginda mayis ayina kadar erimeyen bir kar var, burayi bilseler ve ayni anda hem denize girip hemde tahtali dagina cikip o guzelim karlarda yuruseler kayak yapsalar ne guzel olurdu sanirim.

Bircok guzel tesisimiz var cok guzel otellerimiz var ispanyadaki tum 5 yildizli otellerden daha da fazlasi sadece bizim antalya bolgemizde mevcut, ama halen ucuz turist agirliyoruz yani cok az para birakiyorlar, ornegin antalyadaki 5 yildizli otellerin ortalama fiyatlari 40 dolar civari ve bu oteller hersey dahil konsepti icinde hizmet veriyorlar, yani kar marjlari cok dusuk, ama ispanyadaki 5 yildizli olan bircok otelin fiyati 100 dolardan basliyor ve sadece oda kahvalti veriyor bu oteller, artik otellerimizin yeni konsept arayislarina girmelerinin zamani gelmistir.

Yerel yoneticilerimizede bircok gorev dusmektedir, bircok oteller bolgesinde halen daha sokak lambalari yanmiyor, alt yapi cokmus durumda, asfaltsiz kalmis yollarimiz var, bunlarin bir an evvel duzeltilmesi gerekmektedir, yerel yoneticiler sanirim sadece fatura ve vergi tahsil etme durumu oldugunda otellerin kapisini caliyorlar. Saygilarimla Kahraman kara

Tahir Dinç
2006 yılında bu yana tatilcilere gerekli bilgileri aktarmak için açmış olduğumuz Tatilpanosu.net 'de yazarlık yapıyorum. Türkiye'nin en çok okunan "Gezi Rehberi" olmaktan dolayıda mutluyuz. Sizlere faydalı tatil içerikleri eklemek için çalışmalarımıza devam ediyoruz.